Ana içeriğe atla

Danimarkada Exchange olmak 1

Hi everybody!!!

     Şimdi ben Danimarkayı niye seçtim? neden seçtim? nasıl seçtim?  Bir önceki yazıyı okursanız orada yazıyor. Bu yazı serisinde Danimarkada exchange olmak nasıl bir şey, başıma gelenler, Danimarkanın nesi iyi nesi kötü, Eğitimi nasıl, Hava durumları, Maddi olarak ne kadar lazım, Danimarkaya baya pahalı diyorlar doğru mu vb. Sorularınızın cevaplarını alcağınız en azından alacağınızı umduğum yazı serisi. İlk yazımda İstanbuldan Odenseye gelişimi ele alacağım. 
     Öncelikle bildiğiniz üzere 25.06.2015 tarihinde Sabiha Gökçenden Kopenhag havalimanına Pegasus aracılığıyla (ucuz diye) uçuşumu gerçekleştirdim. Ben para yollama, yollarken komisyon ne kadar işleriyle felan uğraşmamak için gözümü karartıp parayı nakit aldım yanıma yaklaşık 3500 euro vardı yanı sırt çantamda. Kredi kartıda getirdim tabi ama parayı nakit aldığım için para yollama işlerini pek bilmiyorum ama bir yerden okuduğum kadarıyla first remit az komisyon alıyormuş iyiymiş baya diye duydum. Bu da sitesi: https://www.firstremit.com/ 
     Bavulları yanıma alıp gözü yaşlı annemle gidişimi hemen starbucks kahvesi ve sigarasıyla kutlayan abimi arkada bırakıp uçağa bindim. Uçak 1 saat rötar yaptı. 3 saati biraz aşkın süren yolculuğumun sonunda kopenhag havalimanına iniş yaptım. Bu benim ilk yurtdışı tecrübem olduğu için biraz garip oldum tabi. Heryerde yabancı yazılar, anonslar felan noluyo yaa dedim kendi kendime. İlk heyecanı attıktan sonra bavulları alıp hemen hava alanının alt katında bulunan ve okulun bulunduğu şehir olan odenseye giden trene binmek için aşağı kata indim. Tren biletinin çıktısını almıştım (Şuradan bileti alabilirsiniz: http://www.dsb.dk/en/ ) Trenlerin geçtiği yerlere indiğimde tren sistemini bir türlü anlamadım karışık geldi baştan zaten yeni gelmişim elin ülkesine. Her neyse dedim ki ben birine sorayım bunu. Gözüm soruyu soracak birini araken yaşlı bir teyze gözüme ilişti. Bu benim yabancı ülkede ilk ingilizce deneyimim olacaktı. Heyecan vardı tabi biraz. Teyzenin yanına yaklaşıp ince bir ses tonuyla Excuse me dedim. Do you know which tren is this? deyip gösterdim bileti. Nereye gideceksin felan dedi. Bende odense (okunuşuyla odens) dedim. Teyze anlamadan yüzüme bakmaya başladı. Kaç kere tekrarlasamda yok kadın anlamıyor. Sonra ben bilette yazan Odense yazısını gösterdim. Teyze bana heeeee odense (okunuşu çok ilginçmiş: oğunse) dedi. O anda gitceğim şehrin gerçek okunuşunu öğrendim. Burada odens felan derseniz anlamıyorlar illa oğunse diyeceksiniz. Böyle böğürerek: oğunse. Her neyse teyze yardımcı oldu sağolsun. Trende aktarma vardı 2 durak gittikten sonra kopenhag merkez tren istasyonundan odenseye doğru gidecek trene binmem gerekiyordu. Trenden indim hangi istasyona gideceğim diye tabelalara bakarken baktım biri çekiştiriyor arkadan. Bir baktım bizim teyze. Bana bineceğim treni gösteriyor. Teyzeyle gülüşüp teşekkür ettikten sonra ben diğer trene binmek için istasyona yürüdüm. Trene geldiğimde görevliye bileti gösterip teyit ettirdim. Daha sonra 1.30 saat sürecek olan odense yolculuğum başlamış oldu.

                                                              Kopenhag tren istasyonu

Boş ve rahat tren yolculuğundan sonra odensede indim. İndim inmesine ama inmemle serin hava direkt kendisini gösterdi. Üzerime ince bir hırka alıp otobüslerin kalktığı yere gittim. Nereye gideceğimi daha önce bizimle iletişime geçen buddy im sayesinde biliyordum. Otobüse bindim ve otobüs ücreti olan 23 kron (10 tl) yi adama uzattım. Gideceğim yol öyle 1 saatlik yol felan değil hee yanlış anlaşılmasın 15 dk lık yok için verdim bu parayı. Danimarka meşhur pahalılığının yüzünü göstermeye başlamıştı. Şöföre kalacağım yer olan Birkeparkene gelince haber verir misin diye yanına yaklaşınca adam bu sorudan sonra nerelisin diye sordu. Türkiye deyince baktım adam türkce konuşmaya başladı. Bende de elin Danimarkasında Türkçe konuşan birini görünce Hoaydaaaa nidasıyla bir şaşırma belirdi. Adam faslıymış. Türkiyede oturmuş az biraz falan filan. Her neyse ben kalacağım yerin ordaki durağa varmıştım. Otobüsten inince beni bekleyen buddy im le beraber kalacağım yer gelmiştim. 4 kişi kalacağımız eve ilk gelen ben olmuştum. Sabahtan beri yollardaydım. Yatağıma uzanıp ailemi aradım. O anki mutluluğumu unutamıyorum. Yıllardır hayalini kurduğum erasmusunu gerçekleştirmek üzere olduğum o an…

     Daha sonra diğer arkadaşlar. Onlarla tanıştık muhabbet ettik. Daha sonra günün yorgunluğunu atmak üzere kendimi yatağa attım.

                                              Eve girdiğim gibi çektiğim odamın fotoğrafı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Danimarka'da Yaşam- Harcamalar & Gerekli Para

          Uzun bir aradan sonra birçok kişiden Danimarka’da erasmus ile alakalı sorular aldım. En önemli soru tabi ki çok mu pahalı? Gidersek gezemez miyiz? Erasmus parasının üstüne ne kadar daha koymalıyım gibi sorular oluyor. Bu yazımda bu gibi soruları cevaplamaya çalışacağım. Tabi tecrübelerimden doğan ucuza kapatma yollarından da bahsedeceğim.             Öncelikle erasmusa giderken ödemeniz gereken sabit ücretler var. Bunlar uçak parası, oturma izni vb. şekilde sıralanıyor. Bunların ne kadara geldiğini aşağıda sıralayacağım. Bunlardan kaçış yok ne yazık ki. Başta mecbur bu paraları gözden çıkarmalısınız. Benim gittiğim yıl dolar ve Euro bu kadar yüksek değildi. Doğal olarak fiyatları hem kron hem de şu anki TL cinsinden yazacağım. Önümüzdeki senelerde giden arkadaşlar Danimarka kronu cinsinden yazacağım fiyatları gidecekleri yılların kurlarına göre hesaplarlar. Tabi adamların kendi istedikleri para da değişebilir. Ama çok oynayacağını zannetmiyorum açıkçası. Uçak fiyatı:

Danimarka Erasmus Süreci

     Öncelikle Avrupa yazılarıma Erasmus sürecini anlatmakla başlayacağım. Yurtdışında Erasmus yapma gibi bir planı olanlara (ki öyle bi planınız kesinlikle olsun) yardımcı olması açısından bu yazıyı yazıyorum. Öncelikle üniversitede okurken 2.sınıfta Erasmus sınavını geçip tercih yapma kısmına geldiğimde önümde ilginç bir şekilde 2 seçenek vardı: Litvanya Slovenya      Nedendir bilmiyorum okul o dönem belli sıkıntılardan dolayı çok fazla üniversiteye öğrenci göndermiyordu. Bende bu ikisi arasından Slovenyayı tercih etmiştim. Bunu seçmemin nedeni Slovenyanın konumunun çok iyi olmasıydı. Her şeyi ayarlamaya başlayacaktım ki Slovenyadaki üniversiteden gelen maille yıkılmıştım. Oradaki okul bana 1 dönem öğrenci kabul edeceklerini ve bunun 2. Dönem olacağını söylemişti. Ben de bunun üzerine 3.sınıfta Erasmus maceramdan vazgeçmiştim. Çünkü yurtdışında 1 sene Erasmus yapmak istiyordum. Vazgeçmemin bir diğer nedeni de okulu kazandıktan sonra okulun üniversite değilde 1 binadan oluş

Avrupa Turu Planı ve Maliyeti

     Evetttt Avrupa turumuzun planını daha Danimarkaya gelmeden yapmıştık. Bildiğiniz üzere Danimarka Odensede Erasmus öğrencisi olarak bulunuyorum. Bende bunu fırsat bilip ucuz hava yolu şirketlerinide kullanarak bir Avrupa turu yapmazsam olmaz diye düşünüp daha Danimarkaya gelmeden üniversiteden arkadaşım Fatihle, Süleymaniyedeki Ağa kapısında otururkene planımızı yapmaya başladık. Malum uçakla seyahat edeceksek biletleri önceden almamız gerekiyordu. Biletleri yaklaşık 40 gün önceden almıştık. (Aldığımız site: www.skyscanner.com , Tren için : www.trenitalia.com/tcom-en  ) Seyehat rotamız şu şekideydi: Planınızı yaparken her şeyi gözden geçirdiğinize emin olun. Uçuş zamanları, Hostel ayarlamaları, Gezeceğiniz yerlerin planı (bu arada gezi için şiddetle önerdiğim uygulama: Citymaps2go), Yanınıza alacağınız para, Kredi kartları vb gibi şeyleri tekrar tekrar gözden geçirin. Biz turumuzun genelini uçakla yaptık. Tabiki uçakla avrupa turu yapmanın avantajları olduğu kadar dezavant