Ana içeriğe atla

Danimarka Erasmus Süreci

     Öncelikle Avrupa yazılarıma Erasmus sürecini anlatmakla başlayacağım. Yurtdışında Erasmus yapma gibi bir planı olanlara (ki öyle bi planınız kesinlikle olsun) yardımcı olması açısından bu yazıyı yazıyorum. Öncelikle üniversitede okurken 2.sınıfta Erasmus sınavını geçip tercih yapma kısmına geldiğimde önümde ilginç bir şekilde 2 seçenek vardı:

  • Litvanya
  • Slovenya
     Nedendir bilmiyorum okul o dönem belli sıkıntılardan dolayı çok fazla üniversiteye öğrenci göndermiyordu. Bende bu ikisi arasından Slovenyayı tercih etmiştim. Bunu seçmemin nedeni Slovenyanın konumunun çok iyi olmasıydı. Her şeyi ayarlamaya başlayacaktım ki Slovenyadaki üniversiteden gelen maille yıkılmıştım. Oradaki okul bana 1 dönem öğrenci kabul edeceklerini ve bunun 2. Dönem olacağını söylemişti. Ben de bunun üzerine 3.sınıfta Erasmus maceramdan vazgeçmiştim. Çünkü yurtdışında 1 sene Erasmus yapmak istiyordum. Vazgeçmemin bir diğer nedeni de okulu kazandıktan sonra okulun üniversite değilde 1 binadan oluşan bir kurum gibi bir şey olduğunu öğrenmemdi. Sonuç olarak son sınıfta gitmeye karar verdim. 4. sınıfta erasmusa gitmenin dezavantajı eğer benim gibi mühendislik okuyorsanız son sene bitirme projesiyle uğraşmanız gerekiyor. Ben bununla uğraşmamak için bitirme projesini üstten alıp 4. Sınıfı biraz boşalttım. Sonuç olarak 3. Sınıfta tekrardan girdiğim Erasmus sınavı sonucunda bu sefer önümde 5 seçenek vardı. Bunlar;

  • Litvanya
  • Almanya
  • İspanya
  • Danimarka
  • İsveçti (Anılın yaşadıklarından mıdır bilmem ama hep soğuk geldi bana)
     Almanyayı elememin sebebi okulun Almanyanın iyi bir şehrinde olmaması ve Almanyada
ingilizce bilen çok olmadığını duymamdı. İsveçteki de iyi bir şehirde değildi. İspanyada da alacağım dersler tam olarak karşılanmıyordu kendi üniversitemde. Ayrıca İspanyadaki okullarda genelde ingilizce ders bulmak zor oluyor. Yıldız teknikte okuyan bir arkadaşım 1 sene kalıp hiç ingilizce ders alamadan geldi buraya. Doğal olarak okulu uzattı 1 sene. Litvanyayı elememin sebebi de Türkiyeden çok fazla insanın Litvanyaya gitmesiydi. Türkiyedeki her üniversitenin öğrenci gönderdiği bu güzelim ülkenin tek iyi yanı kızları iyi olaması. Tabi bu bile bizim insanımızın seçim yapabilmesi için yeterli bir sebep. Olum yapmayın böyle şeyler iki kız görcem diye. Her neyse sonuçta Litvanyaya gidersem Türklerle takılacağımı biliyordum. Bu kesinlikle Türk insanını sevmediğimden felan değil hee yanlış anlaşılmasın aksine bizdeki kafa kimsede yok. Bunu istemememin tek sebebi Litvanyaya gitmek ingilizce gelişimimi engellerdi. Bir de Danimarkayla kıyaslayınca biraz daha geri kalmış ülke olarak görmemdi. Sonuçta Danimarkayı seçmiş bulundum. Danimarkayı seçmemin nedenleri olarak şunları sıralayabilirim:

  • Dilencisine kadar herkesin ingilizceyi çok güzel şekide bilmesi
  • Buradaki okulun saygın bir okul olması ve eğitim kalitesinin iyi olması
  • Herkesin gittiği Polonya, Litvanya gibi ülkeler yerine daha değişik bir ülke olması. İskandinav ülkesi sonuçta boru değil.

Danimarkayı seçmemenizi de şunlara bağlayabilirim:
  • Pahalı olması
  • Soğuk olması
  • Pahalı olması
  • Okulun zorlaması
  • Maddi açıdan pahalı olması
     Sonuç olarak buradaki 3. Büyük şehir olan Odensedeki University of Southern Denmark ı kazandım. Pasaportu çıkarıp vize başvurusunu yaptım. http://www.denmarkvac-tr.com/student.html bu sitede gerekli belgeler yazıyor. Zaten başvuru aracı şirketler üzerinden yapılıyor. Örneğin Danimarka için bu aracı şirket VFS Global. İtalya, Almanya için iDATA. Hangi ülkeye gitceğiniz belli olduktan sonra yazsanız google a çıkar hemen. Her neyse ben hemen belgeleri toplamaya başladım. Bu sırada bir yandan da Danimarkadaki okulla mailleşiyordum. Çünkü kalacağım yeri bana onlar ayarlayacaktı. Her şeyi hallettikten sonra 25.06.2015 Salı günü uçağa binmek için Sabiha Gökçene doğru yola çıkmıştım. Bu arada Erasmus süreci biraz sancılı bir süreç. Her şeyi hemen halledemiyorsunuz ne yazık ki. Yok ders seç, kalacağın yeri ayarlamakla uğraş, vize niye hala çıkmadı delirtmeyin adamı darken sıkıntılar oluşuyor tabi. Ama bunlar halledildikten sonra her şey güzelleşmeye başlıyor merak etmeyin. Şimdilik Erasmus sürecimi burada noktalıyayım. Eğer herhangi bir sorunuz olursa yorum,mail herhangi bir şey atarsanız cevaplamaya çalışırım. Erasmus sürecimi ve yaptığım avrupa turu yazılarımı başka yazılarda yazacağım. Göz atarsanız yardımcı olacaktır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Danimarka'da Yaşam- Harcamalar & Gerekli Para

          Uzun bir aradan sonra birçok kişiden Danimarka’da erasmus ile alakalı sorular aldım. En önemli soru tabi ki çok mu pahalı? Gidersek gezemez miyiz? Erasmus parasının üstüne ne kadar daha koymalıyım gibi sorular oluyor. Bu yazımda bu gibi soruları cevaplamaya çalışacağım. Tabi tecrübelerimden doğan ucuza kapatma yollarından da bahsedeceğim.             Öncelikle erasmusa giderken ödemeniz gereken sabit ücretler var. Bunlar uçak parası, oturma izni vb. şekilde sıralanıyor. Bunların ne kadara geldiğini aşağıda sıralayacağım. Bunlardan kaçış yok ne yazık ki. Başta mecbur bu paraları gözden çıkarmalısınız. Benim gittiğim yıl dolar ve Euro bu kadar yüksek değildi. Doğal olarak fiyatları hem kron hem de şu anki TL cinsinden yazacağım. Önümüzdeki senelerde giden arkadaşlar Danimarka kronu cinsinden yazacağım fiyatları gidecekleri yılların kurlarına göre hesaplarlar. Tabi adamların kendi istedikleri para da değişebilir. Ama çok oynayacağını zannetmiyorum açıkçası. Uçak fiyatı:

Avrupa Turu Planı ve Maliyeti

     Evetttt Avrupa turumuzun planını daha Danimarkaya gelmeden yapmıştık. Bildiğiniz üzere Danimarka Odensede Erasmus öğrencisi olarak bulunuyorum. Bende bunu fırsat bilip ucuz hava yolu şirketlerinide kullanarak bir Avrupa turu yapmazsam olmaz diye düşünüp daha Danimarkaya gelmeden üniversiteden arkadaşım Fatihle, Süleymaniyedeki Ağa kapısında otururkene planımızı yapmaya başladık. Malum uçakla seyahat edeceksek biletleri önceden almamız gerekiyordu. Biletleri yaklaşık 40 gün önceden almıştık. (Aldığımız site: www.skyscanner.com , Tren için : www.trenitalia.com/tcom-en  ) Seyehat rotamız şu şekideydi: Planınızı yaparken her şeyi gözden geçirdiğinize emin olun. Uçuş zamanları, Hostel ayarlamaları, Gezeceğiniz yerlerin planı (bu arada gezi için şiddetle önerdiğim uygulama: Citymaps2go), Yanınıza alacağınız para, Kredi kartları vb gibi şeyleri tekrar tekrar gözden geçirin. Biz turumuzun genelini uçakla yaptık. Tabiki uçakla avrupa turu yapmanın avantajları olduğu kadar dezavant